Juiste antwoord: B. NFN maakt viermaal per jaar een magazine over naaktrecreatie. Twee keer BlootGewoon!, het magazine voor naaktrecreanten en iedereen die hier interesse in heeft en twee keer UIT!, het ledenmagazine van NFN dat vanaf 2023 ook een digitale aanvulling krijgt. Onze leden ontvangen deze magazines bij hun lidmaatschap.
Juiste antwoord: B. Op locatievinder BlootKompas! staan ruim 2.100 locaties waar je bloot kunt ontspannen vermeld. Ze zijn onderverdeeld in Campings – Accommodaties – Sauna’s – Stranden en Zwembaden en liggen verspreid over de gehele wereld. Op de locatievinder kun je het zoeken vergemakkelijken met veel handige selectiecriteria. Ook vind je hier duizenden reviews van mensen die de locaties bezocht hebben.
Juiste antwoord: A. Naaktrecreanten geven zich letterlijk bloot. Iedereen die wel eens bloot recreëert, weet hoe prettig en vrij dit voelt. Toch ben je ook kwetsbaar. Daarom hecht NFN groot belang aan aangenaam, veilig en respectvol recreëren voor iedereen. Of je nu een doorgewinterde naturist bent of net je eerste blote stappen als naaktrecreant waagt. Met een groeiend aantal organisaties maakt NFN hierover eenduidige afspraken die terug te voeren zijn op de kernwaarden veiligheid, vrijheid, respect, openheid en gastvrijheid. Deze organisaties zijn te herkennen aan het Prettig Bloot-label. Als gast van deze locaties ervaar je dat je hier altijd op een prettige manier bloot verblijft en dat er adequaat gehandeld wordt als dit niet het geval is. Meer hierover kun je vinden op https://nfn.nl/prettig-bloot/ en in de digitale brochure die hier en op de websites van de aangesloten locaties te vinden is.
Juiste antwoord: C. NFN is in 2021 tijdens het 60-jarig jubileumjaar begonnen met de podcastserie BlootGewoon! waarin Christine Kouman (directeur-bestuurder NFN) en Koert Jan de Bruijn (presentator en acteur) in iedere aflevering in gesprek gaan met een interessant persoon. Aan bod komen heel diverse blootgewone zaken waaronder de acceptatie van je lijf, maatschappelijk beeld van naaktrecreatie, persoonlijke ervaringen met bloot recreëren, opvoeding en schaamtegevoelens. Sinds 2021 wordt iedere zomer tweewekelijks een nieuwe
aflevering gepubliceerd. De serie valt zo in de smaak bij een breed publiek dat we in 2022 beloond werden met een Dutch Podcast Award! Nieuwsgierig geworden? Luister dan zelf!
Juiste antwoord: B. NFN Open & Bloot is een ledenorganisatie en zet zich al sinds 1961 in voor naaktrecreatie in Nederland. NFN is dé belangenbehartiger van naakt recreërend Nederland en werkt aan de maatschappelijke acceptatie van bloot in het algemeen en van naaktrecreatie in het bijzonder. NFN deelt kennis en informatie met naaktrecreanten, geïnteresseerden, overheden, recreatieschappen en de pers. Al het werk dat NFN uitvoert; de producten, diensten, evenementen, gesprekken en publieke optredens of publicaties is terug te voeren op een of meerdere van deze pijlers. Lees meer over NFN op https://nfn.nl/over-nfn-open-bloot/.
Juiste antwoord: C. NFN Open & Bloot werd in 1961 opgericht als Nederlandse Federatie van Naturistenverenigingen. De Federatie werd opgericht door twaalf naturistenverenigingen die zich samen sterk wilden maken en o.a. administratieve zaken collectief wilden regelen. NFN Open & Bloot, zoals we sinds 2020 officieel heten, is in de loop der tijd uitgegroeid tot een ledenorganisatie met zo’n 55.000 leden en is dé belangenbehartiger van alle Nederlanders die graag bloot recreëren. Dat zijn er zo’n 2,5 miljoen! Zie voor meer informatie over de geschiedenis van NFN https://nfn.nl/geschiedenis/.
Juiste antwoord: B. NFN Open & Bloot kent twee soorten leden: mensen die zich individueel als lid bij NFN hebben geregistreerd en de besturen van de aangesloten naturistenverenigingen. De leden van de naturistenverenigingen zijn lid van de betreffende naturistenvereniging, en dus niet van NFN. Zakelijke leden kent NFN niet, maar er is wel een samenwerkingsvorm voor Nederlandse zakelijke organisaties. Lees meer over het lidmaatschap op https://nfn.nl/lid-worden/
Juiste antwoord: A. NFN werkt met de twee merken BlootGewoon! en Natuurlijk! NFN die ieder een iets andere doelgroep aanspreken. De merken hebben elk een eigen website, nieuwsbrief, sociale media en evenementen of activiteiten.
BlootGewoon! is een merk van NFN Open & Bloot en is er voor iedereen voor wie bloot ontspannen vooral een fijne en praktische vrijetijdsbesteding is. Gewoon om te genieten van het vrije gevoel van bloot zonnen, zwemmen en relaxen. Met respect voor jezelf, voor elkaar en voor ieders keuze.
Natuurlijk! NFN is er voor wie bloot recreëren meer is dan alleen een recreatieve manier van ontspannen. Het is voor iedereen die het als heel vanzelfsprekend ervaart of het als onderdeel van het leven ziet. Een belangrijke levensstijl, die je graag deelt met anderen.
Heb je interesse in nog meer leuke, nuttige en interessante weetjes over naaktrecreatie?
BlootGewoon! is een merk van NFN Open & Bloot, dé belangenbehartiger van alle naaktrecreanten in Nederland. Wil jij ook dat bloot gewoon is én blijft? Word dan lid! Met jouw bijdrage kunnen wij ons belangrijke werk blijven doen en help jij mee aan het grotere belang: dat bloot als recreatievorm nog meer maatschappelijk geaccepteerd wordt en dat er plekken blijven bestaan waar je prettig bloot kunt ontspannen. Word vandaag nog lid van NFN Open & Bloot, we kunnen jouw support goed gebruiken!
*Op een lidmaatschap van NFN Open & Bloot zijn de lidmaatschapsvoorwaarden van toepassing.